אתם לא טיפוסים של בוקר? אנחנו שמחים לבשר לכם שזו לא גזירה משמיים. ישנן כמה דרכים להפוך את הבקרים שלכם מאסון מתמשך לחוויה נעימה ובריאה. איך עושים את זה? הנה הזדמנות ללמוד מהטובים ביותר

יש אנשים שקמים בקלות בבוקר ומתחילים את היום בחיוך. אחרים מתענגים על כל שנייה במיטה ומתמלאים באימה מהמחשבה על הרגע שבו יצטרכו לצאת ממנה. אם אתם משתייכים לסוג השני של האנשים, כנראה תשמחו לגלות שזה לא אומר שהיום שלכם חייב להתחיל בצורה נוראית כל כך. הבוקר ללא ספק משפיע על האופן שבו כל היום שלנו ייראה. לכן חשוב ביותר להבטיח שהוא יהיה נעים, בריא וחיובי מתחילתו ועד סופו. אנחנו יודעים שקל להגיד וקשה לבצע ובגלל זה, במקום לתת לכם טיפים בעצמנו, החלטנו לשאוב השראה מכמה אנשים שללא ספק ראויים להיקרא "מודלים לחיקוי".

הם מתחילים במדיטציה

החיים שלנו מלחיצים, אינטנסיביים ולא תמיד פשוטים. לכן חשוב "לאלף" את המוח כדי להתמודד בצורה מוצלחת יותר עם לחץ ולהעניק לעצמנו כלים שיעזרו לנו לפתור משברים בלי לקרוס לחלוטין. כמה מחקרים משמעותיים מהשנים האחרונות הוכיחו שמדיטציה היא דרך נהדרת לעשות זאת. המיינדפולנס, שיפור המודעות לעצמנו, צברה פופולריות בשנים האחרונות והצליחה לכבוש כמה מהמוחות הגדולים בעולם.

גם מנכ"ל חברת לינקדאין המצליחה, ג'ף ווינר, התאהב בטרנד הזה וסיפר במאמר שכתב על אפליקציית המדיטציה שמסייעת לו לשמור על שגרה בריאה בכל בוקר. במאמר הוא סיפר על התרומה האדירה של המדיטציה למצבו הנפשי ולהתמודדות עם לחצים.

הם מעלים את הדופק על הבוקר

פעילות גופנית נחשבת בעיני רבים לתרופת הפלא של הטבע. מספיק זמן קצר של התעמלות כדי לחזק את המצב הנפשי, לשפר את זרימת הדם, לסייע להתמודדות עם מגוון בעיות רפואיות ואפילו להאריך את תוחלת החיים. שונדה רימס נחשבת לאחת המפיקות הבולטות בארצות הברית ומובילה הפקות ענק כמו "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל". בפוסט בפייסבוק היא סיפרה שהיא מתחילה כל בוקר עם מסיבת ריקודים לצלילי השירים של ביונסה למשך כמה דקות.

זה אמנם עשוי להיראות לכם תמוה, אבל דווקא הריקוד הוא דרך נהדרת לשמור על גוף בריא ומוח צלול. מחקר נרחב שפורסם השנה בכתב העת הנחשב New England Journal of Medicine מצא כי ריקוד נחשב לאחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על צלילות בגיל מבוגר. אם אתם לא בקטע של ריקודים, אפשר להתחיל את היום בהליכה, ריצה קלה או יוגה. עם זאת, פעילות גופנית אינטנסיבית בבוקר עלולה להאיץ את זרימת הדם ולגרום לבעיות לב בקרב אנשים עם לחץ דם גבוה. לכן אם אתם בקבוצת סיכון זו עדיף להעביר את הפעילות לשעות הערב.

הם לא מחוברים לקפה כמו לחמצן

ג'ק דורסי הוא מנכ"ל טוויטר וסקוור. בראיון לאתר Product Hunt הוא סיפר שאת הבקרים שלו הוא מתחיל בשעה 5 עם פעילות גופנית, מדיטציה וארוחת בוקר בבית קפה. במצב כזה, מעטים האנשים שיוכלו לעמוד בפני ריח הקפה ולא להזמין אחד בעצמם, אך הוא לא עושה זאת מכיוון שהוא יודע שזו לא תרופת הפלא לשיפור הערנות. למעשה, מחקרים מראים שבבוקר הגוף מפריש לבד הורמונים שמסייעים לנו להתעורר והופכים את הקפה למיותר בשלב הזה של היום. המשקה האהוב אכן עוזר להתגבר על עייפות, אך נחשב יעיל יותר בשלבים מאוחרים יותר של היום – כשאתם מרגישים "צניחה" פתאומית וחדה של האנרגיות.

הם יודעים איך לשלב

מחקר נרחב שנערך באוניברסיטת סטנפורד ב-2009 על ריבוי המשימות (מולטי-טסקינג), לצד כמה מחקרים משמעותיים נוספים שנערכו בתחום, הגיע למסקנה שרוב האנשים לא באמת יכולים לבצע כמה משימות במקביל. כשאנחנו מנסים לעשות זאת, האיכות של כל אחת מהמשימות יורדת בכ-60 אחוזים. עם זאת, יש דברים שדווקא כן אפשר לשלב ואפילו מומלץ.

זוכרים שסיפרנו לכם עד כמה ההתעמלות בוקר חיונית ובריאה? אז כדאי שתדעו שביל גייטס עוסק בה אף בוא בכל יום, עם שדרוג קטן ששווה לאמץ. בראיון לניו יורק טיימס הוא סיפר שהוא מתחיל כל בוקר בריצה על ההליכון תוך צפייה בסרטי וידאו של הרצאות או חומרים מעשירים אחרים. כך ניתן לשפר את הבריאות משני היבטים באותו הזמן בפחות מאמץ. גאוני, לא?

הם מתעסקים במה שחשוב באמת

לא סתם החלטתם לקרוא את הכתבה הזאת. המוח שלנו אוהב רשימות – הן עוזרות להקל עליו להבין מידע מורכב בפחות מאמץ. הרשימות מארגנות לנו את המחשבות ונחשבות לדרך הטובה ביותר ללמוד דברים חדשים. לכן, אנשים מוצלחים רבים, ובהם אריאנה הפינגטון, מקימת העיתון המצליח "הפינגטון פוסט", מתחילים כל בוקר בכתיבת כל המשימות להיום. כך ניתן לגבש תוכנית עבודה ממוקדת ולהשקיע את כל האנרגיות שלנו במה שחשוב באמת.

חלק מהתיאוריות אומרות שצריך לעשות את המשימות הקשות ביותר בתחילת היום והן מגובות גם במחקרים פסיכולוגיים, אך חשוב להבין שבהקשר הזה יש לשמוע לאינסטינקטים שלנו. כל אחד מאיתנו פועל בצורה אחרת ומונע מדברים שונים. לכן, חשוב להבין אם יותר נוח לכם להתחיל את הבוקר עם משימות פשוטות כדי "להתניע" בקלות, או להיפטר קודם כל ממה שאתם הכי לא רוצים לעשות, כדי להישאר עם ראש שקט למשך שאר היום. 

mitot banner3


מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

הוסף תגובה חדשה