Write a comment
כי חשוב להפסיק לחשוב שטויות ולהתחיל לעבוד נכון

אם מפסיקים להתאמן השרירים הופך לשומן
לא נכון! מדובר בסוגים שונים של רקמות, ואי אפשר לשנות ולהפוך רקמה מסוג אחד לרקמה מסוג אחר. מכאן שרקמת שריר אינה הופכת לרקמת שומן, וגם לא להיפך. אדם שמפסיק להתאמן מוריד את רמת שריפת הקלוריות שלו, ואם במקביל לא יוריד את רמת צריכת הקלוריות, יעלה במשקל, כלומר רקמת השומן שלו תגדל. ואז משתנה היחס בין רקמת השומן לרקמת השריר, ובעוד האחרונה מדלדלת, השומן מצטבר. אבל לא מדובר כאן בהפיכת שריר לשומן אלא בשינוי ביחס ביניהם.

אימון משקולות אינו מרזה
לא נכון! ראשית, אימון משקולות ברמה בינונית שנמשך שעה שורף כמות קלוריות לפחות כמו אימון הליכה במהירות בינונית ובזמן דומה. כשעצימות האימון עולה, עולה גם קצב שריפת הקלוריות והוא עולה בהרבה על אימון הליכה.

יתרה מזו, אימון משקולות מגדיל את מאסת השריר, ושרירים שורפים קלוריות בזמן מנוחה. ככל שמאסת השריר גדולה יותר, יישרפו יותר קלוריות בזמן מנוחה. כיוון שמנוחה היא בעצם פעילות גופנית בעצימות נמוכה, הגוף "מרשה לעצמו" את הלוקסוס של שריפת קלוריות משומן ולא מפחמימות (המאוחסנות בגוף כגליקוגן). ככל שיורדת רמת האימון כך פונה הגוף אל השומן כמקור לאנרגיה, וככל שעולה העצימות יעדיף הגוף את הפחמימות, כיוון שתהליך עיבודן לאנרגיה קל יותר, עניין משמעותי בזמן מאמץ גופני.

תרגילי גמישות ומתיחות ימנעו כאבי שרירים
לא נכון! אימוני מתיחות וגמישות לאחר אימון נועדו להארכת השריר והגמשתו, אך לא רלבנטיים למניעת כאבים. הדרך הנכונה למנוע כאבי שרירים לאחר פעילות גופנית היא להמשיך ולעסוק בפעילות אירובית קלה במשך מספר דקות ולהוריד בהדרגה את רמת האינטנסיביות של הגוף.

לא הזעת – לא השקעת
לא נכון! זיעה היא המנגנון לקירור הגוף ואין לה שום ערך קלורי. הרי נזיע יותר באימון בקיץ ופחות באותו אימון בחורף ועדיין נשרוף אותה כמות קלוריות. ובכל מקרה, את הנוזלים שהיגרנו מגופנו בהזעה נחזיר לגוף בחזרה בדמות השתייה שלאחר האימון, כך שהמחוג של המשקל יישאר זהה.

ריצה מחזקת את שרירי הרגליים
לא נכון! ריצה לבדה על מסלול מישורי מחזקת את סיבולת השריר אך לא בונה את מסת השריר. כדי לחזק את מסת השריר יש צורך באימון מול התנגדות. תרגיל כמו סקווט או עבודה עם מכשירים ייעודיים בחדר כושר תעזור לבניית מסת השריר, וגם ריצה בעלייה (כלומר מול התנגדות).

אימוני ריצה פוגעים במסת השריר
לא נכון! יש צורך באימון ריצה ארוך למדי, מעל שעה ובעצימות גבוהה, כדי שהגוף ירוקן את מאגרי האנרגיה שבשריר ויתחיל לפרק את השריר עצמו כדי להפיק ממנו אנרגיה. לשם כך יש להיות ספורטאי מקצועי ומנוסה. ספורטאי חובב רחוק מהנקודה בה גופו יתחיל לפרק את מסת השריר כמקור לאנרגיה.

כדאי להתאמן אחרי צום כדי להגביר את שריפת השומן
לא נכון! צום לפני אימון לא רק שלא שורף יותר קלוריות מאימון "רגיל" אלא גם לא גורם לגוף לפנות אל השומן כמקור לאנרגיה. אימון גופני שנמשך עד שעה אינו מחייב ארוחת בוקר מלאה, אבל חשוב לאכול משהו כדי לתת לגוף מעט אנרגיה כדי להבטיח אימון איכותי.



תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.