Write a comment

 

דמיון מודרך היא שיטה שמקובלת בטיפולים פסיכולוגים, אפילו רופאים ממליצים עליה, ובשדות תעופה יש אולמות מיוחדים רק בשביל זה. זה ממש לא פאסט פוד רוחני, זה תהליך טיפולי לכל דבר ואפשר לעשות אותו לבד, בכל מקום ובכל זמן. המטרה שלו היא להעביר מסרים חיוביים לתת מודע שלנו וזה יכול להיות בכל תחום בחיים. צריך רק ללמוד איך לעשות את זה נכון.

כל הכועס, כל מיני גיהינום שולטים בו (חז"ל)

אפילו במשרד התחבורה גילו את כוחו של הדמיון. אם שמעתם רדיו בזמן האחרון, בטח שמתם לב לקמפיין החדש "תרגיע תגיע" שממליץ לכם, הנהגים התקועים איפשהו באיילון, לנשום עמוק במקום להתעצבן.... כשאנחנו עצבניים או לחוצים נורא, מה שקורה זה שהגוף מגיב באופן אוטומטי. אז לפעמים נתפסות הכתפיים, לפעמים הגב, לפעמים הצוואר. אבל בכל מקרה, המצב הנפשי משפיע על המצב הפיסי. בדמיון מודרך מנסים לבוא בהפוך על הפוך, להשפיע על המצב הפיסי באמצעות הרגיעה הנפשית. כמו שנאמר, אם נרגיע, נגיע.

כל תרגול של דמיון מודרך מתחיל במדיטציה קצרה עם נשימות עמוקות. מדיטציה אתם יודעים כבר מה זה (לחשוב על לא לחשוב). אנשים שמתמידים במדיטציה נחשבים רגועים יותר, בריאים יותר ושמחים יותר. המדיטציה מאפשרת להזיז הצידה את השדים, הנשימות מאפשרות להתחבר למקורות האנרגיה הפנימיים וכשהשטח נקי אפשר להתחיל לעבוד עם דימויים. כדי שהחוויה תהיה עוצמתית יותר, ממליצים לחוות את הדמיון המודרך בכל החושים: להרגיש את הטעם, להריח את הריחות ולשמוע את הצלילים. הדימוי יכול להיות כל דבר שתבחרו וזה בדרך כלל יהיה מה שאתם הכי רוצים. אתם יכולים למשוך לקוחות עסקיים, בני זוג פוטנציאלים או אפילו להעלים חרדות תחושות וכאב. בסיום התרגול תשתנה ההרגשה הפיסית והנפשית.

בבית דרך חיים שבנמל תל אביב למשל, תלמדו איך לחזק את המשאבים הפנימיים, תלמדו על חשיבותה של הכרת תודה, על הכוחות ההרסניים של מועקה ובושה, איך יוצרים מרחב מוגן, איך מעבירים כאב בעזרת מחשבה או צבע, ועוד כל מיני דברים שרק מלהגיד אותם, יש הרגשה טובה שאתה עושה משהו למען עצמך. כל מה שצריך זה רק מקום שקט ומל"ח. המקום השקט הוא לא באמת מקום, אבל אתם יכולים תמיד ללכת אליו. ומל"ח היא מודעות לחשיבה חיובית (וגם לפעמים משק לשעת חירום).

אלגוריתם לאושר 

זה כאילו לתכנת מחדש את המוח. להפוך דפוס מחשבה שלילי לחיובי, לייצר מחשבות חיוביות, לבחון סיטואציות ממצב של אהבה ולא של שפיטה, לדעת לזהות את המקומות שאנחנו נופלים בהם כל פעם מחדש. הרי יש פה איזה תבנית, צריך רק לפענח אותה. כמה שלא נעים לנו לשמוע את זה, אנחנו בעצמנו יוצרים את המציאות. אם רק נלמד איך להתייחס לדברים כהזדמנות ללמוד ולהתפתח, אנחנו יכולים גם לשנות אותה.

אז אם יש לכם יותר מדי סימני שאלה, אתם לא ממש בטוחים אם בכלל ועד כמה אתם מאושרים או מסופקים, או מגשימים את עצמכם. אתם יודעים שמשהו צריך להשתנות אבל לא יודעים מה או מאיפה להתחיל, כנראה שהגיע הזמן לעשות קצת סדר. 

לזרוק הרגלים ישנים ורעים שסתם תוקעים אותנו, להתחיל מחדש, נקי. להיות נוכחים בכאן ועכשיו, לקחת אחריות, לבחור ולא להיבחר, ליזום ולא להיות בתגובה. קצת מוזר בהתחלה לפתוח את הבוקר עם משפטים כמו אני מאושר בחלקי, אני אוהב את עצמי ללא תנאי, אני מקבל את עצמי...אבל הכלל הראשון בדרך לשינוי הוא אף פעם אל תגיד אף פעם. The past is history ,the future is mystery.....

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.