Write a comment
הרופאים כבר מודים – סירופ לשיעול אינו יעיל. הכינו בבית סירופ פשוט ויעיל להקלה על הגרון הדואב

רופאים רבים כבר הודו, ורשות הבריאות הבריטית (NHS) הצטרפה והסכימה – סירופ לשיעול אינו יעיל ואין סיבה של ממש ליטול אותו. בניסויים שנערכו בנושא באנגליה עלה כי יעילות סירופים שונים נגד שיעול לא עלתה על זה של תרופת דמה (פלסבו). מחקר שפורסם בעבר בכתב העת הרפואי paediatrics, העלה כי כוס מים פשוטה יעילה יותר ממנת סירופ ייעודי נגד שיעול. עורכי המחקר ציינו כי האפקט של נטילת סירופ לשיעול הוא בעיקר פסיכולוגי, ומשפיע יותר על ההורים מאשר על הילדים...

ובכל זאת, שיעול גורם לסבל רב, בוודאי אצל ילדים וגם בקרב מבוגרים. הנשימה קשה, בלילה מתעוררים פעמים רבות מהשינה, ובכל פעם שאנו משתעלים יש להתרחק מעט מאנשים על מנת למנוע הדבקה. וסירופ טוב לשיעול אפשר להכין בבית, בקלות, עם החומרים הנכונים. הבסיס לרוב הסירופים הוא דבש, הסופח אליו נוזלים וממצה את המיטב ממרכיבים אחרים. בנוסף, הדבש עצמו יעיל למדי להקלה על שיעול.

סירופ פירות יבשים
5-6 תמרים טחונים
5-6 תאנים (דבלות) טחונות
250 גרם דבש
1 ליטר מים
מיץ מלימון אחד

הכנה: מרתיחים את כל המצרכים חוץ ממיץ הלימון, מסננים ושופכים לצנצנת. כשהמרקחת מצטננת, מוסיפים את מיץ הלימון. אין הגבלה בנטילה, אפשר לשמור במקרר עד שבועיים. בשל תכולת הדבש, אין לתת לתינוקות מתחת לגיל שנה.

דבש ופלפל שחור
בכוס מים חמים מערבבים שתי כפיות דבש וכפית פלפל שחור גרוס טרי. מכסים, מחכים רבע שעה ולוגמים. מעקצץ, חריף אפילו, אבל האפקט מחזיק מעמד ויחסוך מכם שיעול למשך כמה שעות.

בצל ושום
2 שיני שום
1 בצל יבש
מיץ מלימון טרי
5 כפות דבש

הכנה: חותכים את הבצל והשום ומכניסים לצנצנת ללילה עם הדבש ומיץ הלימון. בלילה, הבצל והשום יגירו נוזלים ויתערבבו היטב בדבש ובלימון והסירופ יהיה מוכן.

לא בטוח שילדים ישתגעו על סירופ זה, אבל על יעילותו אין עוררין. אפשר כמובן "לשחק" עם איזון המרכיבים ולהוסיף עוד קצת דבש עם נדרש, לאיזון הטעמים.

דבש והדרים
בצנצנת מערבבים לימון, קלמנטינה ותפוז, כולם חתוכים לקוביות או לפרוסות. מכניסים 5 כפות דבש ומעט ג'ינג'ר כתוש, סוגרים את המכסה ונותנים לדבש לפעול.

תוך 5-6 שעות המיצים מפירות ההדר יתערבבו היטב בדבש והסירופ יהיה מוכן. אפשר לאכול בכפית ולשמור במקרר, אבל מכיוון שמדובר בסירופ כה קל להכנה מומלץ להכין מנות קטנות ולאכול בכל פעם את מה שמוכן.


שוש (ליקוריץ)
צמח בעל תכונות רפואיות מובהקות ומצוין לטיפול בשיעול. משרה זו תעניק לכם הקלה ורגיעה, לפחות שמנית, מן השיעול.

מהשורש חותכים פרוסה אחת, משרים בליטר מים חמים, ממתינים חצי שעה ושותים.

לימון, נענע, ג'ינג'ר ודבש
קלאסיקה! בקנקן מים חמים מערבבים מיץ מלימון אחד, שתי כפיות דבש, חופן עלי נענע ושתי פרוסות משורש ג'ינג'ר. משרים חצי שעה ושותים ללא הגבלה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.