Write a comment

 

חמש ארוחות ביום, חמישה רכיבים בכל ארוחה, חמישה אימונים בשבוע, של חמישה תרגילים כל אחד, במשך חמישה שבועות, פלוס בונוס של יום רמאות אחד בשבוע.

תכירו את דיאטת חמשת הגורמים (5 Factor Diet) שמשגעת את הסלבריטאים של אמריקה.

שחקן ראשי

לשחקנים אין הרבה זמן פנוי על הסט. בין טייק לטייק הם צריכים להספיק להתרענן, לנשום קצת אוויר, לאכול משהו, ובאופן כללי להמשיך להיראות טוב. אבל מסתבר שזו לא משימה כל כך פשוטה לתפור תוכנית תזונה ופעילות גופנית שמתאימה למידותיהם.

הארלי פסטרנק (Harley Pasternak) היה המועמד הטבעי לג'וב הזה. האיש עם חמשת התארים (מדעי התזונה, מדעים בכלל, חינוך גופני ועוד) הוציא בשנת 2005 את הספר הראשון שלו (5 Factor Fitness) שהפך בחמש דקות בערך לרב מכר. בשנת 2006, כשיצא הספר השני ב 2006 (5 Factor Diet) הוא לקח את כל הקופה. מאז הוא מומחה לכושר ותזונה שמקבל זמן מסך בכל תוכנית אירוח אפשרית ושער בכל המגזינים הנחשבים.

כשהוא הגיע לסט, כל מה שעמד לרשותו היו בלנדר, טוסטר אובן ומיני מקרר. ובכל זאת, שפני הניסיונות של הארלי אכלו חמש ארוחות ביום והתאמנו במשך 25 דקות (5 בריבוע?). ככה נולדה הדיאטה.

לא תבואי שישי שבת

התוכנית בנויה כך שאת התוצאות רואים כבר בתוך חמישה שבועות. אבל, לפי מה שאומרים, היא כל כך פשוטה ונוחה, שחמישה שבועות הופכים בלי מאמץ לדרך חיים.

חמשת העקרונות המרכזיים של הדיאטה שלו מבוססים על חילוף חומרים מואץ ששורף יותר קלוריות, פעילות גופנית ששורפת שומן ובונה שריר, קלוריות נכונות כלומר אוכל מהסוג הנכון וכמות קלוריות נכונה, אינדקס גליקמי נמוך ששומר על רמות סוכר קבועות בדם, ומנוחה שגורמת לעליה בהורמוני גדילה וירידה בהורמוני סטרס.

גם בכל ארוחה צריכים להישמר חמישה כללים. החלבונים צריכים להיות דלי שומן ומאיכות טובה, הפחמימות עם אינדקס גליקמי נמוך, תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, שומנים בריאים, ומשקאות ללא סוכר. פסטרנק מציג עשרות מתכונים שכוללים חמישה רכיבים, וזמן ההכנה שלהם? נכון, חמש דקות. גם ביום הרמאות שומרים רק על עיקרון אחד. חמש ארוחות ביום. חוץ מזה, אפשר לאכול הכל מהכל.

פסטרנק הוא לא איש בשורה. הוא לא מגלה לנו משהו שאנחנו לא יודעים. ארוחת הבוקר כוללת ביצים (בעיקר חלבונים), בצהריים מרק וסלט, ובארוחת הערב בשר רזה או דג בתוספת פחמימה עם (אינדקס גליקמי נמוך!) וירקות כמו ברוקולי, תרד וכרובית.

אבל, זה בכל זאת עובד וכנראה שזה פשוט בגלל העיקרון של הסדר. חמש ארוחות מסודרות, של אוכל בריא ומזין, הוא משטר תזונה ריאלי שקל להתמיד בו, הוא עוזר לנו להרגיש פחות רעבים לאורך היום, ובסופו של דבר גם להפחית במשקל. 

פעילות גופנית תכופה יותר ולמשכי זמן קצרים יותר, יעילה יותר מכמה שעות במכון הכושר לפי התיאוריה של פסטרנק. ומה לגבי היום שבו מותר לאכול הכל? לפי פסטרנק זה צ'ופר. הפסקה מהדיאטה, בשביל לתת לנו כוח להמשיך. בשביל שלא נרגיש כמו בכלא. וחוץ מזה, הוא מאמין שזה באמת עוזר להגיע למטרה.  ובינינו (איתו או בלעדיו) גם ככה בסופי שבוע אנחנו פורקים כל עול..

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.