Write a comment

דיאטת השמלה השחורה הקטנה (Little Black Dress Diet) עוצבה במקור לאנשים שצריכים להפחית במשקל בזמן קצר מסיבות בריאותיות, אבל אין שום סיבה שגם אנחנו לא נשתמש בה מדי פעם.

ששה שבועות בלי אלכוהול, בלי פחמימות וחלבונים ביחד, אבל לפחות עם מידה אחת פחות.

הדקה ה- 90

מייקל ואן-סטרטן (Michael van Straten) הוא אוסתיאופת, נטורופת, מטפל בדיקור סיני ויועץ תזונתי. ואם תרצו לפגוש אותו בארבע עיניים, תצטרכו להרחיק עד לונדון. עם כל התארים האלה, הוא הראשון שיגיד לכם שדיאטות בשיטת זבנג וגמרנו לא עובדות, לא בריאות, ושבפחות מאלף קלוריות ליום, הגוף שלנו לא יקבל את כל מה שהוא צריך ולא יצליח לשמור על רמת אנרגיה נאותה.

תוכנית התזונה נבנתה במקור למקרים בהם צריך להפחית במשקל בצורה מהירה, למשל לפני אשפוז. אבל הוא עצמו מודה שאין שום סיבה שלא נשתמש בה כתוכנית מגירה למקרי חירום. הוא בעצמו עושה את זה במשך שנים ובהצלחה. קהל היעד הפוטנציאלי- כל מי שרוצה לעשות את זה מהר ובריא, ולא אוהב להרגיש רעב או עייף בזמן שהוא עושה את זה. 

תוכנית התזונה מבוססת על עיקרון של שילוב מזונות, ובעיקר על זה שלא אוכלים פחמימות וחלבונים באותה ארוחה. יודעי דבר מאמינים שזה הופך את פעולת העיכול המורכבת לנוחה יותר לגוף, ולכן עוזר להימנע מעלייה במשקל. בנוסף להקפדה על תזונה, ואן-סטרטן ממליץ לקחת תוספת של ויטמינים וצמחי מרפא, כדי לחזק את המערכת החיסונית. כלל ברזל, תשכחו מאלכוהול.

התוכנית היא פשוטה, וכוללת מערכת שעות שבועית של ארוחות. היא בנויה על צעדים פשוטים שיהפכו לאורח חיים, לא רק דיאטה. LBD היא על לעשות נכון את הדברים הקטנים.

תפנו זמן ומקום

מאיפה מתחילים? עוקבים אחרי ההוראות בצורה מדויקת עד כמה שאפשר. כל יום כולל ארוחת בוקר, ארוחה קלה או חטיף וארוחה אחת גדולה וחמה, ככה שזה לא צריך להיות ממש קשה. חוץ מזה, צריך להקפיד לשתות ליטר מים בנוסף למה ששותים בדרך כלל, ולא לשכוח שאפילו פעילות גופנית מתונה ביותר תאפשר לנו לאכול קצת יותר, ואפילו ליהנות מכוס יין מדי פעם.

ארוחת הבוקר של היום הראשון כוללת מלון גדול. כארוחה קלה או כחטיף, אפשר לאכול מרק ירקות או מיץ גזר וסלרי, סלט ירקות בתיבול שמן זית ולימון ואורז מלא מבושל. הארוחה העיקרית כוללת סלט, ירק ירוק כלשהו מבושל, וכפית שמן זית.

ארוחת הבוקר של היום השני כוללת מיץ תפוח וגזר טרי, או מיץ תפוזים טרי. לארוחה הקלה או כחטיף קטן אפשר לאכול את השאריות של המרק מאתמול, סלט ירקות ותפוח אדמה אפוי. לארוחה עיקרית מכינים סלט גדול, ירקות ירוקים מבושלים, וכרובית מבושלת.  

בבוקר היום השלישי אוכלים 2 פרוסות לחם מחיטה מלאה עם מעט חמאה. כארוחה קלה או כחטיף אוכלים סלט פירות עם תוספת של צימוקים ותאנים. הארוחה העיקרית כוללת סלט, ירקות ירוקים מבושלים ופסטה מחיטה מלאה ברוטב עגבניות.

מהיום הרביעי, התפריט מתרחב בזמן שאנחנו מצטמצמים. לארוחת בוקר אוכלים חצי אשכולית, תפוח, יוגורט לא ממותק עם מעט דבש ואגוזים קצוצים. כארוחה קלה או חטיף, אוכלים תפוח אדמה אפוי עם מעט חמאה או כפית שמנת חמוצה, מתובל בעשבי תיבול טריים קצוצים. הארוחה העיקרית כוללת תבשיל ירקות (פלפל אדום, ירוק וצהוב, קישוא, עגבניה, בצל גדול ושום) מתובל בגבינה (פרמזן) שמן זית, פטרוזיליה ובזיליקום.

התוכנית בנויה מקור לעשרה ימים, ובכל יום היא משתנה ומגוונת. כמו שזה נראה מכאן, החיסרון היחיד של הדיאטה, הוא שחלק מהארוחות דורשות זמן הכנה. אבל אם גם ככה אנחנו מבשלים, לפחות שיצא מזה משהו טוב.

<TD st

ארוחת בוקר

ארוחה קלה/חטיף

ארוחה עיקרית

יום 1

מלון גדול

מרק ירקות / מיץ גזר וסלרי, סלט, אורז מלא

סלט ירקות, ירק ירוק מבושל, כפית שמן זית

יום 2

מיץ תפוגזר/מיץ תפוזים

מרק ירקות, סלט ירקות, תפוח אדמה מבושל

סלט ירקות, ירק ירוק מבושל, כרובית מבושלת

יום 3

2 פרוסות לחם מחיטה מלאה, מעט חמאה

סלט פירות, צימוקים ותאנים

ירקות ירוקים מבושלים, פסטה מחיטה מלאה ברוטב עגבניות מבושל

יום 4

יוגורט לא ממותק, חצי אשכולית, תפוח, מעט דבש ואגוזים קצוצים

תפוח אדמה אפוי בתיבול עשבי תיבול ומעט חמאה, או שמנת חמוצה

תבשיל ירקות וגבינה, ברוקולי מאודה

יום 5

דייסה, פרוסת לחם מחיטה מלאה קלויה עם מעט חמאה

סלט ירקות ברוטב יוגורט, לקינוח תפוח אפוי עם קינמון

עוף בגריל, סלט

יום 6

ביצים מקושקשות עם פטריות, מיץ תפוזים

מרק דלעת, לחמניה מחיטה מלאה, סלט ירוק

חומוס, מקלוני שומר, גזר וסלרי. דג פורל אפוי

יום 7

מיץ אשכוליות, יוגורט טבעי, תפוח עץ אפוי עם שבבי שקדים



























מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.