2 Comments

 

כנראה שגם הדרך לטבעת מתחילה בגנטיקה. לפחות ככה קובע מחקר חדש שמצא שסוג מסוים של גן יכול להשפיע על איזה סוג של בעל (אם בכלל) הגבר שלך יהיה.

מה שהוביל את החוקרים למסקנה הזאת הם מכרסמים, קצת יותר מ- 500 זוגות של תאומים וגן אחד.

המקבילה הגברית לאוקסיטוצין?

הכל התחיל כאשר אותו צוות חוקרים משטוקהולם חקר סוג מסוים של מכרסמים, ואם להיות ספציפיים את נברן השדה. ממצאי המחקר על נברן השדה הראו שבזמן הזדווגות, המוח של אותם נברנים משחרר את ההורמון וסופרסין (Vasopressin).

וסופרסין מפעיל את מערכת הגמול החיובי במוח. בשפה שאנחנו מבינים, אפשר להגיד שוסופרסין שמיוצר בזמן הזדווגות נותן לזכר הנברן מוטיבציה להמשיך להיות באינטראקציה עם הנקבה שבילה איתה בלילה. אבל זה לא מוטיבציה מינית, אלא מוטיבציה חברתית. במילים אחרות, כמה שיותר וסופרסין במוח, ככה הנברנים יותר רוצים להישאר בסביבה אחרי שאתם יודעים מה נגמר.

אבל ברגע שהחוקרים הצליחו לשלוט ברמות של ההורמון, נברן השדה (שהוא אוטוריטה בכל מה שנוגע לנאמנות) הלך לרעות בשדות זרים. ככה נולד הרעיון לבדוק את ההשפעה של וסופרסין גם אצל ההולכים על שתיים. האם הוא זה שאחראי לזה שגברים הולכים לישון (ולעשות עוד כמה דברים) עם אותה אשה כל לילה.

תעצרו את המחקר, אני רוצה להתחייב
522 זוגות של גברים תאומים גויסו לטובת המחקר. גם הנשים שלהם קיבלו זימון בדואר. כולם נמצאו במערכת יחסים שנמשכה לפחות חמש שנים. 18% מתוכם לא נשואים בפועל. הנבדקים השתתפו במבחני הערכה פסיכולוגיים (Partner Bonding Scale) שקבעו את מידת היכולת שלהם להתקשר רגשית ולהתחייב.

מה שהחוקרים מצאו זה שגברים עם משתנה מסוים (334 Allele), שהוא ורסיה של הגן המקודד של וסופרסין, הוציאו ציונים נמוכים במיוחד במבחנים הפסיכולוגיים. אותם גברים הם כנראה אותם 18% לא נשואים, והסיכויים שהם היו מעורבים במשבר בנישואים (כמו איום של גירושים למשל) היו גבוהים יותר. ומסתבר שהצורה המוזרה של הגן הזה, שגורמת לגברים לא ללכלך את הידיים שלהם באחריות, היא די שכיחה וגם די מדבקת. אפילו הנשים של אותם גברים לא בדיוק הוציאו 100 באותם מבחנים פסיכולוגיים.   

 

ההשוואה בין גברים ונברנים נחמדה (שלא לומר מחמיאה), אבל זה עדיין מוקדם מדי בשביל להפוך את זה לתירוץ (למרות שסביר להניח שזה מה שיקרה). נכון, זה ידוע שגנטיקה לוקחת חלק בהתנהגויות אנושיות רבות, כולל מערכות יחסים. אבל כנראה שהגן של וסופרסין הוא לא לבד במערכה. לא רק הוא משפיע על היכולת ליצור קשר אמיתי ומתמשך ואי אפשר לחזות רק באמצעותו איך מישהו יתנהג בתוך במערכת יחסים.

המחקר פורסם אתמול (02/08/08) במגזין Proceedings of National Academies of Science  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
People in conversation:
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    isabel kedem · 6 months ago
    שלום לכולם, אני כאן כדי לחלוק עדות קטנה. שמי נעמי שמואל, אני בת 40, התחתנתי בגיל 31, יש לי רק ילד אחד וחייתי באושר ועושר. אחרי שנה של נישואים בעלי הפך להיות כל כך מוזר ואני לא ממש מבינה מה קורה, הוא עמוס מהבית לאישה אחרת, אני כל כך אוהבת אותו שאני לא חולמת לאבד אותו, אני מנסה כמיטב יכולתי לוודא שלי הבעל חוזר אליי, אבל הכל בלי עזרה, בוכה ובוכה מבקש עזרה, דיברתי על זה עם המשפחה שלו אבל לא קיבלתי תשובה. אז חברתי הטובה אנה ג'והנסון הבטיחה לעזור לי. היא סיפרה לי על אדם בשם ד"ר אפטה, אמרה לי שהוא איש גדול מאוד וגבר אמיתי שאפשר לסמוך עליו ואין לו שום קשר לבעיות אהבה שהוא לא יכול לפתור והיא סיפרה לי איך הוא עזר לאינספור אנשים בבנייה מחדש של מערכת היחסים שלהם. הייתי ממש משוכנע, יצרתי קשר במהירות עם כתובת הדוא"ל שלו, drapata4@gmail.com או ה-WhatsApp / viber שלו עם המספר הזה (+22958359273). אני מסביר לו את כל הבעיות שלי, הוא אמר לי שאני לא צריך לדאוג שכל הבעיות שלי ייפתרו מיד. הוא אמר לי מה לעשות כדי להחזיר את בעלי, ואמרתי את זה, הוא אמר שאחרי ימים בעלי יחזור ויתחיל להתחנן, וזה באמת קרה כמו שהוא אמר, מאוד הופתעתי, זה כל כך מדהים. התהילה של מערכת היחסים שלנו עם אלוהים קרובה מאוד עכשיו ושנינו חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה. אם נתקלתם בבעיה דומה, פנו אליו מיד ופתרו את הבעיה אחת ולתמיד. אני גם עד חי..
  • This commment is unpublished.
    isabella · 1 years ago
    I broke up with my husband three years ago. There was no communication between us. I was advised by families and friends to let go and forget about marriage and move on with my life. I did not want to marry someone else because deep down I still love my husband. I suffered so much from pain and confusion that I read an online recommendation on how Dr. Alaba reunited a broken marriage with the help of his spiritual powers. R. Alaba immediately a few minutes later he answered me and gave me instructions on what to do, after I met the required requirement two days after the ceremony, the spell changed my life around my husband because a dose does not speak to me. Two days he called me in the middle of the night crying and apologized that it was the work of the demons, so I'm still amazed by this miracle so I forgive him. Now my marriage is balanced. Dr. Alaba's ceremony worked great and my marriage is stronger than before, and nothing can separate us again. I visited so many sites I was looking for help, It was hopeless until I hooked up with Dr. Alaba, the real man who helped me restore my broken marriage. If you have a similar problem in your marriage, you want your husband or wife to love you again. You have someone you love and you want him to love you in return, there is Go for a challenge in your life, Dr. Alaba's spell template is the solution and the answer to your problem, WhatsApp / Weaver with his phone number: +1 (425) 477-2744, contact him today by sending an email to dralaba3000@gmail.com . Do not let anyone take your spouse away from you. Contact him today by sending an email to dralaba3000@gmail.com. Do not let anyone take your spouse away from you. Contact him today by sending an email to dralaba3000@gmail.com. Do not let anyone take your spouse away from you.