Write a comment

 

חושבים שאתם יודעים הכל על פוריות? מפרספקטיבה מערבית הכל מתחיל ונגמר במחזור החודשי. מהפרספקטיבה של הרפואה הסינית, המחזור החודשי הוא חלק אחד בתמונה הגדולה שנקראת הריון.

רוצים לתת לסיכויי הכניסה שלכם להריון תמריץ טבעי? רפואה סינית. להירגע (עם טכניקות מגע), להתחזק (עם דיקור סיני וצמחי מרפא), להתחבר (לגוף ולנפש).

זרימה
כולנו יודעים שסטרס מפעיל את תגובת 'הילחם או ברח' של הגוף. הרפואה הסינית מאמינה שאורח חיים תובעני לוקח את זרימת הדם ואת תשומת הלב של הגוף ממערכת הרבייה ומהאיברים שעושים ילדים, ובמקום זה שולח אותו לכיוון הידיים והרגליים, שהם חלק ממנגנון 'הילחם או ברח' של הגוף.
הפתרון הוא להחזיר ולהגביר את זרימת הדם לאיברי הרבייה. דיקור סיני עוזר לאיברי הרבייה לקבל זרימת הדם האופטימאלית להם. לא חברים טובים של מחטים? את אותה השפעה כמעט אפשר להשיג גם עם טכניקות עיסוי (טווינה) של הרפואה הסינית.

הורמונים
הרבה פעמים בעיות של כניסה להריון מתחילות בחוסר איזון הורמונאלי. וכאשר ההורמונים של מערכת הרבייה יוצאים מאיזון, כניסה להריון יכולה להיות משימה טריקית. פעם נוספת גם במקרה הזה האצבע המאשימה הולכת לסטרס. נשים עם אורח חיים תובעני ורמות גבוהות של סטרס מייצרות יותר מההורמון פרולקטין (Prolactin), שמשפיע גם על הביוץ. חוץ מטכניקות שונות להרגיע את אורח החיים התובעני ולצמצם את מרכיב הסטרס, לשימוש בצמחי מרפא מסוימים של הרפואה הסינית יש יתרון גדול. אבל, כל השינויים האלה חייבים לבוא עם פחות עומס בחיים, ויותר זמן שאפשר לקדיש לתזונה בריאה, הרגלי אכילה ופעילות גופנית. שלושת הדרכים הטובות ביותר להחזיר את ההורמונים לאיזון.

בריאות הנפש
הרפואה הסינית היא הוליסטית. זה אומר שכל תופעה או סימן בגוף קשורים לבעיה העיקרית, אפילו אם זה לא נראה ככה. למשל, המקום הראשון שהרפואה הסינית פונה אליו במקרה של בעיות פוריות הם הכבד והריאות. הכבד קשור לרגשות כמו כעס, תסכול, סטרס וגם תשוקה. ככה שזה לא מאוד מפתיע שאחת האבחנות השכיחות ביותר בבעיות פוריות היא סטגנציה של אנרגיית הכבד (Liver Qi stagnation). הריאות קשורות לרגשות כמו עצב, צער ולשמור דברים בבטן. אז איך אפשר להניע את הצ'י של הפוריות? דיקור סיני הוא מקום טוב להתחיל בו.

לחות
לנו יש חיידקים ווירוסים. אצל הרפואה הסינית לחות נחשבת לאחד הגורמים החשובים היכולים לעשות אותנו חולים. במקרה של הריון למשל, לחות אשר מצטברת בגוף עלולה לגרום לחסימה בצורה של ציסטות ומיומות (fibroids), גידולים שפירים שיכולים להקשות על הכניסה להריון. אחד הדברים שהסינים מאמינים בו הוא שלחות נוצרת בין היתר כתוצאה מתזונה מסוימת. לכן, אם מנסים להיכנס להריון כדאי להימנע מתזונה שכוללת חלב, ומוצרי חלב כגון גבינות, יוגורט, חמאה, גלידה, מזון שומני ואלכוהול.

פותחים יומנים
אחד הדברים החשובים עוד לפני הכניסה להריון הם תאריכים. מתי את מקבלת, מתי את מבייצת. מעקב כזה על פני כמה חודשים אמור לתת תמונה מלאה. אחת הטכניקות לעשות את זה היא לעקוב אחר הטמפרטורה של הגוף (basal body temperature). מעקב חום שחר יכול לעזור לקבוע מתי הביוץ, האם הביוץ מתרחש ביום אופטימאלי, ואם הגוף נמצא בטמפרטורה אופטימאלית לפוריות. מעקב אחר חום השחר הוא לא המצאה של הרפואה הסינית. גם הרפואה המערבית מאמינה בפרמטרים האלה.

שימור אנרגיה
אם להאמין למה שרואים בעיתונים, האשה המושלמת היא רזה, שרירית וסופר פעילה. לפי הרפואה הסינית, הערכים המערביים האלה לא בדיוק תומכים בכל הקונספט של פוריות. תיאור מתאים יותר יהיה: חם, עוטף, מכיל, תומך. הרעיון הוא מאוד פשוט: אם באופן קבוע כל האנרגיה שלך הולכת על פעילות גופנית ועבודה עד שעות מאוחרות, או אחרי שיגעון התזונה האחרון, יכול להיות שלא תישאר לך מספיק אנרגיה כדי לתמוך בחיים חדשים. הכל טוב, אבל במידה.

בלי דאגות
כשרוצים להיכנס להריון יותר מכל דבר אחר ולא מצליחים, זה יכול להיות מתסכל. ככל ששמים יותר דגש על הניסיונות הלא מוצלחים להיכנס להריון, בכל חודש מחדש, כך אנחנו יוצרים לעצמנו יותר סטרס ותסכול. אבל המתח, האכזבה והתסכול עלולים בתגובה ליצור מכשולים נוספים בדרך לפוריות. ברפואה הסינית מאמינים שמודעות לתהליך וגישה חיובית הם מה שיעזרו לשמור על מצב מאוזן, ובסופו של דבר גם יביאו את התוצאה הרצויה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.