Write a comment
מחקר חדש מצא כי כדי להוריד את רמת השומן הבטני מומלץ להקפיד על דיאטה – אבל להוסיף את השמן הנכון

הליכה, ריצה, אופניים, חדר כושר, דמיון מודרך ואלף דיאטות – מה לא ניסינו כדי להוריד את השומן שבבטן? את אותו צמיג ממש לא חינני שאנו מנסים לדחוק, להסתיר ולהתעלם מקיומו?

האם ייתכן כי הדרך להורדת השומן הבטני היא, ובכן, הוספת שמן לתפריט? מחקר חדש שנערך באוניברסיטת "פן סטייט" בפנסילבניה מראה כי שמן קנולה גורם לירידה במאסת השומן בגוף, ויותר מזה: הוא עושה זאת במקום הנכון ביותר – הבטן. ויש עוד: את הירידה תרגישו תוך 4 שבועות.

שמן קנולה, המופק מצמח הקנולה הצהבהב (ובעברית – לפתית), מכיל כמות רבה של חומצות שומן חד בלתי רוויות, הידועות בהשפעתן המיטיבה על בני אדם, ובפרט על אלו הסובלים מהשמנה. במקביל, כמות השומן הרווי בשמן קנולה נמוכה אפילו ביחס לשומן צמחי, והוא מכיל פחות ממחצית השומן הרווי הנמצאת בשמן זית, למשל.

"שומן בטני מעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם וכן את הסיכון למחלות מטבוליות ולסוכרת", אמרה פרופ' פני כריס-אתרטון מאוניברסיטת פן סטייט. "השומן החד הבלתי רווי שבשמן הקנולה מפחית את כמות השומן הבטני, ומקטינות את ההשלכות הבריאותיות הקשות הכרוכות בו".

במחקר נמצא כי דיאטה בת שבוע בתוספת שמן קנולה גרמה להפחה של 110 גרם בשומן הבטני לבדו. ויתר על כך, נמצא כי השומן לא "נדד" למקום אחר בגוף אלא ירד ונעלם

במחקר השתתפו 110 איש שהתבקשו לשתות מדי יום שני שייקים ובהם אחד מחמשת השמנים הצמחיים הבאים: שמן קנולה רגיל, שמן קנולה עם חומצה אולאית (מקבוצת אומגה 9), שמן קנולה עם חומצה אולאית בתוספת DHA (סוג של חומצת שומן הדומה לאומגה 3), שמן תירס ושמן פשתן. כמות השמן חושבה בהתאם לדיאטה שקיבל כל משתתף – למשל, אדם שצרך 3,000 קלוריות קיבל מנת שמן של 60 גרם (כ-4 כפות).

כל המשתתפים בניסוי סבלו מהשמנה ברמה משתנה, הכוללת כמובן השמנה בטנית, והיו בסיכון למחלות הקשורות בהשמנה כמו סוכרת, לחץ דם גבוה או רמה נמוכה של HDL  (הכולסטרול ה"טוב"). כאמור, בקרב המשתתפים שהקפידו על הדיאטה שניתנה להם, כולל שמן הקנולה, נרשמה ירידה מרשימה בשומן הבטני. . "בדרך כלל לא ניתן לכוון את שריפת השומן למקום ספציפי בגוף אבל נראה שזה בדיוק המקרה עם שמן קנולה", סיכמה כריס-אטרתון.

אין זה הניסוי הראשון שמראה את יעילותו של שמן קנולה בהעלמת שומן. במחקר שנערך בקרב ילדים ובני נוער בעלי נטייה גנטית לרמה גבוהה של כולסטרול נטלו המשתתפים 15-22 גרם שמן קנולה ביום, כחלק מדיאטה דלת שומן וכולסטרול. בתום 5 חודשי ניסוי נמצא כי רמת הטריגליצרידים (שומנים בדם) ירדה בלא פחות מ-30 אחוזים (!), כמות הכולסטרול הכוללת צנחה ב-10 אחוזים ושיעור ה-LDL (הכולסטרול ה"רע") ב-7 אחוזים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
תגובות פייסבוק
comments

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.