Write a comment

אם לא שמתן לב, הקיץ - עונת חצאיות המיני, השמלות הפתוחות, נעלי העקב והביקיני - כבר כאן, אבל מה קורה כשהמראה אומר לכן שאינכן מוכנות לקיץ לגמרי? כן, צריך לומר זאת, אבל החורף לא משפיע על המראה שלנו בצורה הטובה ביותר. יש מי שמעלה שניים-שלושה קילו מיותרים, צבע פניה של אחרת דוהה, מצב השיער בכי רע.

איך מצילים את המצב? כמה עצות פשוטות.

אחורה אוכל

בתקופת החורף האורגניזם שלנו דורש חומר לחימום הגוף, דבר שאנו, יש לציין, מנצלות בהנאה רבה. גם במהלך האביב אלו מבינינו הרגישות לקור לא מקפידות מי יודע מה על תפריט מאוזן, לכן אפשר לדבר על תקופה של כחמישה חודשים ולא שלושה. ובכל זאת, הגיע הזמן להכיר בעובדה העצובה (או השמחה, הכל בעיני המתבוננת) שהקיץ כבר הגיע, צריך לקחת את עצמנו בידיים ולהיפרד מהקילוגרמים העודפים.

ראשית, יש להכניס שינויים בתפריט שלנו ולהקטין את כמות הקלוריות בו. אך עם זאת אל נא תשכחו את הוצאת האנרגיה היומיומית. למשל, אם אתן נמצאות כל היום במשרד, אתן צוברות כ-1,600 קלוריות מדי יום. עיסוק יומיומי בספורט עשוי לשרוף לנו עד ל-2,500 קלוריות.

צריכה מתונה של קלוריות היא התחלת השינויים העיקריים שיעזרו לכן לעצור את תהליך צבירת השומנים ויסייעו לחטב את הגוף. מומחים לתזונה בריאה ממליצים להפסיק לצרוך מוצרי מזון המסייעים להעלאה במשקל: נקניק רווי שומן, תפוחי אדמה מטוגנים, צ'יפס, לחם לבן וממתקים. כמו כן, אנא שימו לב לתהליך הכנת הארוחה: ניתן להקטין את מספר הקלוריות על ידי הפחתת כמות החמאה, השמן, המלח והתבלינים.

יש לשים לב לגורם חשוב נוסף – סוג של מוצרי המזון וזמני האכילה. את הבוקר מומלץ להתחיל בדייסה, מי שלא מוכנה להסתפק בזה, יכולה לאכול פרוסת לחם, אבל דל שומן! בארוחת הצהריים האורגניזם דורש מאכלים כמו סלט ירקות ושומנים עם חלבונים (בשר רזה, דגים, ביצים). בארוחת הערב מומלץ לאכול מזון עשיר בחלבונים, למשל דגים.

חשוב לזכור שאתן בדיאטה. השפעת התפריט היא קצרת טווח, ואילו הבעיות – כאורך הגלות. אם לא תקפידו על הדיאטה, כל הקילוגרמים העודפים עלולים לחזור בריבית דריבית. אכילה מאוזנת ונכונה מסייעת להגיע לסימון הרצוי על המשקל וגם מקבעת את התוצאה לטווח ארוך. אגב, כדי שהקילוגרמים האלה ינטשו אתכן מהר יותר, הקפידו על שינה סדירה – סדר יום נכון יאיץ את תהליך שריפת השומנים.

שעת כושר

חשוב לשלב את השינוי בהרגלי התזונה עם פעילות גופנית. במצב הזה יש סיכוי רב שההורדה במשקל תזכה להצלחה רבה יותר, מכיוון שהעומס הגופני מסייע להוצאת האנרגיה. מה גם שאם לא תעסקו בספורט, קיימת סכנה שבעקבות האובדן של כמה קילוגרמים, העור שלכם יאבד את האלסטיות שלו. יש להכין את הגוף לאימונים סדירים בהדרגה. התחילו בתרגילי כושר יומיומיים, וכעבור יומיים-שלושה – קדימה, למכון כושר.

אימונים במכון כושר הם הדרך הטובה ביותר לחיטוב הגוף, כך גם בפעילות קבוצתית – פילאטיס, סטרצ'ינג, יוגה קלאסית, במהלך פעילות זו מופעלות כל קבוצות השרירים. אם אין לכן זמן או תקציב למכון כושר, אפשר לעסוק בפעילות זו גם בבית – למשל, בעזרת קלטת די.וי.די עם קורס מתאים. העיקר – אל תעשו לעצמכן הנחות ואל תדלגו על התרגילים, מכיוון ש"הברזה" אחת בלבד עלולה להוריד לאפס את כל המאמצים שהשקעתן.

 

יופי, נחמה

לאחר ימי החורף הקרים, גם העור, השיער והציפורניים שלנו זקוקים לשיקום. רופאי העור ממליצים להשתמש בתכשירי קוסמטיקה המכילים רכיבים כמו רטינול, לציטין וויטמין סי. החומרים האלה מסייעים לאיזון החומרים בעור ולכמות הלחות הרצויה, רטינול, למשל, עוזר להקנות מראה צעיר יותר של העור, מסייע בסינתזה של קולגן ואלסטיות, ואחראי לגמישות העור ולהעלמת הקמטים.

ניתן להשתמש לצורך זה גם באמצעים טבעיים. למשל, על מנת לשפר את מראה עור הפנים, מומלץ להספיג אותו מדי בוקר וערב בקוביית קרח שהושרתה במים עם מעט מיץ לימון.

לשיקום השיער מומלץ לעבור טיפולים במכוני השיער, המכוונים לרפואה מונעת ולריפוי עור הקרקפת ואובדן השיער. יש גם טיפולי ספא למיניהם.

טיפוח קוסמטי – לא פחות חשוב. פרט לחפיפת השיער בשמפו ובמייצב, השתמשו בתכשירים המכילים בתוכם צמחי מרפא – הם יעזרו לכן לשמור על הלחות הרצויה של השיער ולשקם את המאזן השומני בו.

אם הציפורניים נשברו, השתמשו בתכשירים הכוללים בתוכם שומני שקד ומשמש. הספיגו אותם בבסיס של כל ציפורן וציפורן. הציפורניים יתחזקן ועור הידיים יהפוך לעדין וגמיש יותר.

והדבר החשוב ביותר – אל תתפנקו. תפריט בריא, כושר גופני וטיפוח הם הכללים הנכונים בחיינו. אם תקפידו עליהם בתדירות סדירה, תהיו כבר מוכנות לקיץ הבא.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.