Write a comment

 

כשהיפוקרטס אמר "יהיו מזונותיך תרופותיך ותרופותיךמזונותיך" הוא כנראה היה מודאג מאיזה מגיפה חשוכת מרפא, ולא מנשים שסובלות מתסמונת קדם-וסתית, או קצוות מפוצלים בשיער. אבל מה לעשות. הוא צדק בכל מילה.

תזונה לכל בעיה. לקרוא ולאכול.

קוסמטיקה וענבים
מה משותף ליובש, קמטי הבעה, וצניחה של העור?. כולם נגרמים על ידי מולקולות קטנות שנקראות רדיקלים חופשיים, תוצרי הלוואי של תפקוד תקין של התאים. תקין, אבל הרסני. אז מה כל כך מיוחד בנוגדי החימצון שנמצאים בענבים כהים?. ענבים פועלים כשומרי הראש של העור. הם יכולים לתקן ואפילו למנוע מראש את כל הבעיות האלה. כוס עד כוס וחצי של ענבים מספקת קרוב ל- 20% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C, ומספקת חומר בלעדי נוסף, ששומר על החלבון אלסטין, זה שעוזר לשמור על העור רך ונעים. וכן, גם ביין אדום יש אותם. לא סתם דופקים את השחורים.

מצב רוח פחמימתי

יש ימים כאלה, שמצב הרוח עגום ורק מתוק יכול לעזור לגרום לו להרגיש קצת יותר טוב. יש לזה גם הסבר ביולוגי: פחמימות פשוטות מעודדות את המוח להפריש סרוטונין, המוליך העצבי המרגיע שיכול להקל על סטרס ודיכאון. אבל אחרי העלייה הראשונית במצב הרוח, מתוקים (או פחמימות פשוטות) גורמים להתרסקות סוכר, שיכולה להפוך את מצב הרוח אפילו לגרוע יותר. קבוצת מזון טובה יותר בשביל לרומם את מצב הרוח: פחמימות מורכבות. זה כולל קטניות כמו חומוס ועדשים ולחם מדגנים מלאים.

על דגים, אגוזים ופצעונים

אם את סובלת מדי פעם מפצעי בגרות, למרות שכבר מזמן עברת את הגיל, מזונות עשירים בחומצת השומן החיונית אומגה 3 יכולים לעזור לשמור מפני התפתחות תהליכים דלקתיים בגוף, כולל אקנה. זה אומר פשתן, אגוזים, ובמיוחד סלמון שנחשב לאחד המזונות שכל אשה שרוצה לשמור על העור שלה חייבת. מה בטוח לא?. כל דבר שעשוי מקמח לבן, במיוחד פחמימות מעובדות (כמו לחם לבן או דגני בוקר). אחד המחקרים מצא שהם מעודדים יותר פצעונים מהסוג הלא רצוי, בהשוואה לתזונה עשירה בדגים, פירות, דגנים מלאים וקטניות.

בניית ציפורניים

אנחנו רגילות לחשוב על הציפורניים כעל שכבה אחת, זאת שצובעים אותה ומדביקים עליה. אבל למעשה, הציפורניים עשויות משכבות של חלבון שנקרא קרטין (keratin), ולכן, כשהציפורניים חלשות, ברוב המקרים התיקון הקל הוא תזונה עשירה בחלבון. לפי חוקרים מאוניברסיטת צפון קרולינה (North Carolina), שהחליטו לחקור את תהליך הגדילה של ציפורניים, מאז שנת 1930 שיעור גדילת הציפורניים עלה כמעט ב-25%, ככל הנראה בזכות העובדה שמזונות עשירים בחלבון יותר זמינים היום מבעבר. רוב הנשים צריכות בין 45-65 גרם ביום של חלבון. מקורות טובים הם נתחים רזים של בשר, עוף, דגים, אגוזים וכמובן ביצים. שתי ביצים מספקות 12.5 גרם, בהערכה גסה כמעט 20% מהצריכה היומית.

מטהר אוויר

מסטיקים או סוכריות יכולים להיות תיקון מהיר, אבל הם לא נלחמים בגורם האמיתי והעיקרי של ריח רע מהפה. יותר מזה, מסטיקים וסוכריות מכילים סוכר, שחיידקים יכולים לאכול בוקר, צהריים וערב ולא ימאס להם. סוכר מזין את החיידקים האלה ובטווח הארוך, עלול להחריף את הבעיה. הסיבה האמיתית לבעיה, אם כבר שאלתן, היא הצטברות של חיידקים על הלשון, בין השיניים ובחלק האחורי של הלוע. הרבה פעמים בגלל שאריות מזון שנשארו מאחור, והצליחו לשרוד צחצוח שיניים לא קפדני וחוט דנטלי חפיפניק.

ירוק עד

אם כבר הפכתן את התה הירוק להרגל יומיומי, בטח שמתן לב שיש לכן יותר אנרגיה, שחילוף החומרים שלכן עובד על טורבו והגוף שלכם מלא בנוגדי חימצון מכף רגל עד ראש. אבל היתרונות של תה ירוק ממשיכים להצטבר ויש עוד אחד: תה ירוק יכול להבריא גם את השיער. תה ירוק מכיל את אחד מנוגדי החיצון החזקים ביותר (EGCG), וגם ויטמין C (ששומר על אלסטיות ומגן מפני נזקי השמש) וויטמין E (שמשקם שיער יבש ופגום). את שניהם, אגב, אפשר למצוא ברוב מרככי השיער. מומלץ לשתות שתיים עד שלוש כוסות ביום, גם למי שלא סובלת מאף בעיה. אם השיער בכל זאת יבש ונושר, יכול להיות שחסר לכן קצת אבץ. את זה אפשר לתקן עם יוגורט, שעועית, אפונה ירוקה או גרעיני דלעת.

תחשוב קוטג'

כאשר נשים סובלות מחוסר במינרל סידן, הן נוטות לסבול מתסמינים חריפים יותר של תסמונת קדם וסתית. זה אומר יותר התכווצויות, יותר נפיחות ושינויים חריפים יותר במצב הרוח. לפי מחקר שנערך במרכז הרפואי סיני (Sinai Medical Center) בניו יורק, 1,200 מיליגרם של סידן ביום יכולים להפחית את חומרת התסמינים ב- 48%. איך 1,200 מיליגרם של סידן נראים?. גביע יוגורט, כוס חלב ושתי פרוסות גבינה. אם התסמונת שלך מגיעה ביחד עם כאבי ראש, זה יכול להעיד על חוסר במגנזיום. רבע כוס שקדים (טבעי, לא קלוי) יכולה לעזור.  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

Say something here...
Cancel
You are a guest ( Sign Up ? )
or post as a guest
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Be the first to comment.